Italija za oceno prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem v EU v prihodnjem letu
Italija bo Evropski komisiji predlagala, da bi se vmesno oceno o napredku pri izpolnjevanju novih pravil glede prepovedi prodaje novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem od leta 2035, ki je trenutno predvidena za leto 2026, namesto tega opravi v začetku naslednjega leta. Predlog nameravajo predstaviti konec septembra v Bruslju.
Lani sprejeta uredba določa cilj 55-odstotnega zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in 50-odstotnega zmanjšanja emisij za nove kombije z letom 2030 v primerjavi z ravnmi iz leta 2021. Glavni cilj dogovora pa je 100-odstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in kombije z letom 2035. Od tedaj v EU ne bo mogoče prodajati novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.
Vmesna ocena o napredku pri izpolnjevanju novih pravil je trenutno predvidena za leto 2026, a kot je v soboto ob robu gospodarskega foruma v mestu Cernobbio dejal italijanski minister za industrijo Adolfo Urso, odločitev o postopni ukinitvi bencinskih avtomobilov ne more čakati dve leti. "Vsekakor je treba to morebitno revizijo klavzule, ki omogoča oceno prepovedi uporabe bencinskih in dizelskih motorjev, določene za leto 2035, prestaviti na leto 2025," je po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA dejal Urso.
"Mislim, da bi to moralo biti prvo vprašanje, s katerim naj se ukvarja nova Evropska komisija, saj podjetja in delavci potrebujejo jasnost," je dejal Urso. Dve leti nadaljnje negotovosti bi po njegovi oceni lahko ogrozili evropski industrijski in avtomobilski sistem.
Predlog italijanske vlade namerava Urso predstaviti na srečanju o avtomobilski industriji, ki bo 25. septembra v Bruslju. "Naslednji dan bom ta predlog predstavil Svetu za konkurenčnost, ki se bo prav tako sestal v Bruslju," je po poročanju APA dejal.
Po podatkih sindikatov je v Italiji zaradi prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem v novih avtomobilih od leta 2035 ogroženih približno 70.000 delovnih mest. Po podatkih industrijskega združenja Anfia avtomobilska industrija v Italiji, ki je še vedno v veliki meri osredotočena na tradicionalno tehnologijo motorjev z notranjim zgorevanjem, neposredno ali posredno zaposluje več kot 270.000 ljudi in ustvari več kot pet odstotkov bruto domačega proizvoda (BDP), še navaja APA.